Wednesday 15 February 2017

KULIT TANGAN SAYA KASAR, PECAH-PECAH DAN PEDIH DOC...



Rungutan-rungutan yang sangat biasa kita dengar....

....saya bekerja di dapur restoran, mencuci pinggan setiap hari, kulit saya sangat kering, gatal-gatal awalnya....lama-lama makin pedih dan sakit .
....saya suri rumah, setiap hari basuh pinggan, cuci baju dan semua kerja rumah saya yang buat...kulit saya kasar sangat doktor,...semakin teruk dan sekarang luka dan pedih

Ini antara rungutan-rungutan biasa yang seringkali kita dengar di mana-mana termasuk mungkin dari lidah ibu kita sendiri..

Hakikatnya, masalah ini dikategorikan sebagai CHRONIC IRRITANT DERMATITIS...iaitu merujuk kepada kulit yang mengalami radang(inflammation) disebabkan pendedahan berterusan kepada ejen-ejen bahan kimia yang bersifat toksik atau menghakis pelembap semulajadi yang terdapat di lapisan kulit epidermis. ..read more

No comments:

Post a Comment